15
gru
Projekt z edukacji międzykulturowej „Lokomotywa 2”
Stowarzyszenie PROGRESSIO zorganizowało w r. szk. 2007/08 z edukacji międzykulturowej II edycję projektu pn. „Lokomotywa”.
Projekt dotowany był przez GMINĘ WROCŁAW jest przeznaczony był dla dzieci i młodzieży w wieku od 8 do 17 lat. Zajęcia odbywały się w godzinach popołudniowych w dwóch grupach wiekowych w każdy poniedziałek i wtorek w SP nr 90 oraz Gim nr 25 na ul. Orzechowa 62.
Celem projektu było:
- prowadzenie dialogu interkulturowego opartego na rozumieniu, poszanowaniu i akceptacji różnic, jakie mogą występować w społeczeństwie wielokulturowym,
- kształtowanie postawy tolerancji, akceptacji innych i siebie,
- budowaniu postaw otwartości wobec innych ras, grup etnicznych i narodowościowych,
- promocja dziedzictwa kulturowego i wielonarodowej historii Wrocławia oraz Dolnego Śląska,
- przełamywanie uprzedzeń i stereotypów,
- wzmacnianie własnej tożsamości kulturowej,
- popularyzacja europejskiej literatury dziecięcej oraz zachęcanie do samodzielnej interpretacji ulubionych fragmentów poezji i prozy,
- poszerzanie umiejętności językowych oraz wiedzy o kulturze i życiu codziennym krajów różnych narodów.
Program projektu:
I część – ŚLADAMI RÓŻNYCH KULTUR, m-c IX-XII
- „Tanecznym krokiem przez Europę”. Przełamanie stereotypów – warsztaty taneczne z dziećmi i młodzieżą.
- „Wrocław – kolebką wielu kultur” — zajęcia dziennikarskie, reporterskie – wywiady.
- „Powiedz ‚stary’ gdzieś ty był” – koncert połączony z pokazem tańców.
II część – PODRÓŻE DALEKIE I BLISKIE, m-c I–VI
- „Szklane podróże” — warsztaty plastyczne (stosowanie różnych technik).
- „Odkrywanie nowych horyzontów Wrocławia”. Spacer po mieście. Wykonanie folderu o Wrocławiu.
- „Wrocław ruchem malowany”. Improwizacje teatralne uzupełnione gestem, ruchem i rekwizytami.
- „Dzielnica czterech świątyń”. Plener fotograficzny. Wykonanie mapy mentalnej.
- II ŚWIATOWY PRZEGLĄD KULTURALNY – podsumowanie całego projektu. Prezentacja wybranych krajów (kultura i tradycje, śpiew, taniec, teatr, wystawy oraz popisy ze znajomości języka danego kraju).